dinsdag 31 januari 2012

Lekkere nostalgie op een koude winter dag.

Wentelteefjes
Simpel maar heel lekker.

Gisteren mijn oude kookboekje van de huishoudschool opgezocht, het is ongeveer zestig jaar oud.
Het ziet er dan ook niet uit, maar wat er in staat smaakt nog steeds.
Toen leerde we dat je geen eten weg mocht gooien, oud brood werd toen gebruikt om nog iets lekkers van te maken. Het brood was toen veel sneller droog dan tegenwoordig, plastic was er toen nog niet. Nu kopen we een halfje wit om wentelteefjes te maken, want gewoon eten we bruinbrood en van wit zijn ze het lekkerst.

Voor vier heb je nodig
2 dl melk
1 ei
40 gr suiker 
1 afgestreken theelepel kaneel
even door elkaar kloppen.
Je neemt een platte schaal doe daar een bodempje in en laat het sneetje aan beide kanten vol zuigen.
Niet alles tegelijk in de schaal gieten, maar voor de volgende even weer bij gieten.
Boter of margarine heet laten worden en snel bruin bakken en beide kanten.
Uit de pan bestrooien met een beetje suiker en kaneel.

Heerlijk






Geniet er van groetjes van ons.

4 opmerkingen:

  1. Oh, dat is inderdaad lekker met dit koude weer. Goed idee! Troy zal er dan ook wel eentje lusten.
    Bedankt voor de tip en groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens, nog even iets: dat zit zomaar te bloggen en heeft helemaal geen hulp meer nodig!!!! Applaus! Nog wel even een label toevoegen he?
    Groetjes van trotse kinders,
    Paul, Hannie en Duncan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit is inderdaad nostalgie! Dit kreeg ik vroeger tussen de middag nog wel eens als ik uit school kwam. Heerlijk met basterdsuiker.
    Leuk kookboekje trouwens :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wentelteefjes, Mmmmmmmmmmmm, lekker!
    Heel af en toe maak ik ze zelf ook nog wel eens en ik moet
    zeggen het maakt me niet eens uit van welk brood, ik maak
    ze zelfs wel eens van krentenbrood.
    Leuk dat je hier aandacht aan besteedt en prachtige foto's er
    bij waarbij die van het kookboekje wel heel leuk is.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen