maandag 20 februari 2012

Zin in de lente.

Op zondag morgen luisteren wij vaak naar Jans Polling op radio Drenthe.
Hij heeft dan een programma met muziek uit de jaren 50, 60en 70 soms nog ouder.
En dan komt er een liedje, die we vroeger op school hebben geleerd wat zo lieflijk is dat je er stil van wordt.
Wij konden alle twee het eerste couplet nog zo mee zingen.
Even op internet  gezocht daar stond de volledige tekst en ook de melodie, onze zondag was weer goed.
  



Er schommelt een wiegje in 't  bloeiende  hout
Een wiegje met bloemen gordijntjes.
Dat hebben twee vogeltjes samen gebouwd,
En zie een hoe keurig en fijntjes.
Als windeke speelt de loverkens streelt,
Dan schommelt het tedere wiegelijn mee
Als scheepjes op deinende zee.

In 't  schommelend wiegje is 't  wonder geschied
Uit 'd eitjes zijn jongen geboren.
Nu zingt in verrukking het gaaike zijn lied.
Een liedeke zoet om te horen.
Hoe 't jubelt door 't  hout,  hoe 't schatert door woud.
En moederke dekt ze van 't luist 'ren niet moe 
Met koest 'ren vleugeltjes toe.

Vele ouderen zullen het nog wel kennen maar ook de jongeren vinden dit misschien toch wel leuk.


Zin in het voorjaar, dat krijg je toch na zo'n liedje dus ook nog een paar Sneeuwklokjes geplukt om te laten zien dat niet alle Sneeuwklokjes gelijk zijn.



Nog wat versieringen voor Pasen  de eitjes liggen al weer vol op in de winkels. 







Deze is gemaakt met een echt Struisvogel ei, een oasis krans, hooi, Buxes, Kwartel eitjes, veertjes en eierdoppen.

Dat is het voor deze keer,  veel kijk en luister plezier.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Pa en Ma,
    Dat is weer een mooi berichtje geworden! En wat leuk die verschillende sneeuwklokjes.
    Groetjes en fijne avond,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat is het werk, onder het lezen en kijken ook nog een heerlijk
    nostalgisch melodietje op de achtergrond.
    Ik moet zeggen dat ik het liedje niet kende, maar ik ben ook nog heel
    jong natuurlijk.... maar heel leuk wat inderdaad een lieve tekst.
    Mooi ook die verschillende soorten Sneeuwklokjes er zijn wel enige
    tientallen en allemaal even fraai.
    En heel mooie decoraties, als ik dit allemaal zie kun je niet anders
    dan heel veel zin krijgen in de lente!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief liedje! Ik kende het niet, maar het is wel heel leuk om ook de muziek er bij te horen.
    De sneeuwklokjes zijn prachtig. Wat een soorten zijn er eigenlijk en de een nog mooier dan de ander.
    Als ik die mooie paasversieringen zie, dan mag wat mij betreft morgen de lente wel beginnen...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig begin van mijn dag vandaag, heb het hele liedje mee gezongen, ik kende het van mijn moeder. Warme groet, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige groendecoraties, de een nog mooier dan de ander, echt voorjaar. En ja sneeuwklokjes is een van mijn lievelings bloempje. Deze hebben voor mij een speciale betekenis.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen