zondag 1 april 2012

Paasklok en andere dingen.


De Paasklok heb ik al een keer laten zien, maar wij merken dat er toch veel belangstelling is voor decoraties, dus geef ik even de beschrijving hoe je het maakt.


Je hebt nodig een bloempot van 20 cm in doorsnee en een groene steek schuim krans ook van de grootte.
Verder een oude koeien ring, die zal niet iedereen hebben maar mag ook wat anders zijn.
Doe drie lange dubbele draden aan de krans , het snijd door de steekschuim  maar dat geeft niets.
De steekschuim op de kop onder de pot hangen en de draden door het gaatje van de pot halen en goed vast maken aan de ring en dan kan het hangen.
Zet hem dan even weer andersom op een pot of emmertje om hem versieren.
Dat kun je o.a. doen met Buxus kronkel takjes Tulpen (Tulpen staan buiten lang) bosjes stroo eitjes e.d.
Zo lukt het vast wel. 

Gisteren thuis nog wat opgefleurd dat is altijd leuk werk.


  Een lantaren stop je ook van alles in.




Buiten wat takken geplukt van  o.a. Ribes, Drents krentenboompje, Males en ook de Noordse Vlier( zie hier boven) niet zo bekend als de gewone Vlier, hij bloeit dan ook veel vroeger en geeft vel rode bessen die geloof ik niet eetbaar zijn.

Vriendelijke groeten tot de volgen de keer.

De onderstaande foto kregen wij van Thea Boonstra ze had samen met de buurvrouw de Lentebol gemaakt en wat is het mooi geworden.
Dank je wel.
foto's zijn heel welkom!



2 opmerkingen:

  1. Leuke decoraties. Mooi blog ook. Ik vind jullie voorbeelden heel bruikbaar, ga dan ook zeker wat ideetjes gebruiken. Hopelijk geen bezwaar?
    Heb me gemeld als volger van jullie blog.
    Hartelijke groet, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een mooie blog, met leuke decoraties.
    Al die mooie bloesemtakken is toch ook een feestje,
    het is een inspirerende tijd de Lente.
    De paasklok vind ik echt super en fijn dat er even
    een beschrijving is, want dit is wel heel leuk voor Pasen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen