zaterdag 16 juni 2012

Wetenswaardigheden over onze tuin en een paar nuttige tips.



Wij hebben een tuin waar nog een groot gazon is, omdat het vroeger een schapen weitje was. Maar als je planten liefhebbers bent en je krijgt wat meer tijd, heb je altijd ruimte te kort. Dus moesten de schaapjes maar verdwijnen, wat je eerst nog niet zo leuk vindt maar ook dat went weer. 
Nu staan er ongeveer een duizend soorten vaste planten in en op dit moment bloeien er heer veel soorten Geraniums.


Een paar soorten zal ik er uit lichten.


Geranium Magnificum 


Geranium Pratense Ilja. Pratense soorten zaaien zich nog al uit en krijg je in de prachtigste kleuren terug zie onder.




Geranium Pratense Mrs Kendall Clark



Geranium Summer Skies 

Nog een paar tips een van Jan en een van Marchien. 
Heb je Paardebloemen in het gazon doe dan een half theelepeltje zout in het hart , ze verdwijnen en komen niet terug.
Zomer bloeiers in de bakken kunnen het niet redden zonder mest. Doe iedere veertien dagen een beetje vloeibare mest in het giet water maar spoel het altijd na met een beetje schoon water dan verbranden ze niet.
Nog een paar mooie plaatjes en dan stop ik weer.



Bij ons is alles begroeid tot aan de deur.




 Roos Paul's Hymalayan musk

Prettig weekend tot de volgende keer.

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Geraniums zijn hier ook onder de favorieten. Gelukkig staan ze allemaal nog goed rechtop na die storm van vorige week.
    En bedankt voor de supertip over het halve lepeltje zout. Dit ga ik zeker proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is jullie tuin toch prachtig!
    Geraniums zijn altijd dankbare planten. Ze doen het hier ook prima: als ik een plekje heb waar andere planten het af laten weten dan mogen de geraniums hun gang gaan :)

    De mooie doorkijkjes en hoekjes doen het ook goed en als hekkesluiter nog de prachtige roos: zo is het elke dag toch weer genieten in de tuin.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blogje weer. Wat ziet het er allemaal weer mooi uit. En inderdaad, begroeid tot aan de deur, niet zo'n aangeharkt stukje grond, maar een pracht tuin waar de boel mag groeien en bloeien.
    Nu weer hopen op veel bezoekers volgend weekend!
    Groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is iedere keer weer leuk om e zien wat er bloeit, dat vind ik mooi om te volgen in de natuur, maar ook in de tuin is het steeds weer anders.
    Ik lees hier in de blog dat de Brummeltuun een 1000 soorten planten heeft, tjonge dat is echt super veel!
    Met de open dag in mei was het genieten van oa. de Irissen en Akeleien.
    Maar jullie Geraniumcollectie mag er ook zijn, ik moet voor mijn tuin ook nog maar eens even bij jullie langs voor wat mooie Geraniumsoorten, daar heb ik nog wel wat plekjes voor.
    Een mooie en interessante blog is het weer, die ik met genoegen heb gelezen en bekeken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen